Aika ryhtyä harrastamaan tätä tosissaan

On loma. Sen aikana on tullut oltua perheen ja kavereiden kanssa, sekä katsottua n. 20 tuntia animea, pelattua varmaankin toiset kaksikymmentä koneella sekä luettua seitsemän kirjaa. Ja lomaa on vielä viikko jäljellä! Mitä kaikkea kerkeänkään vielä tekemään... Tuskin juuri mitään...

Kuitenkin, nyt, siis tänä vuonna, 2009, tulen täyttämään 18 vuotta. Hmm, Maaliskuussa. En ole kieseissä sen tuomista asioista, kuten baareista tai ajokortista. Äänestäminen eurovaaleissa tosin on kiinnostava juttu, joskin harmittaa, kun en päässyt ehdolle kunnallisvaaleihin. Suurimman hyötyni kuitenkin saan täysi-ikäiseksi täytettyäni siitä, että nyt ei tarvitse etsiä aina jotain muuta täysikäistä jonkin projektin toteutukseen, vaan voi tehdä sen oikeasti omissa nimissä. On ollut aika tylsää toimia aina vain takapiruna tässä viimeisen puolivuotta.

Täysi-ikäisyys tarkoittaa minulle siis toiminnan helpottumista, joka taas tuo samalla myös velvoitteen toimia. Nyt se on helpompaa, joten kun olen tehnyt asioita alaikäisenä, niin tietysti minun täytyy tehdä asioita kahta kauheammin sitten kun olen täysi-ikäinen. Huoh.

Lopputuloksellisesti nyt olisi siis viimeinkin toiminnan paikka. Täytyy alkaa saamaan näyttöä, että pystyy asioihin. Miten mä voin saarnata nuorten vaikuttamisen puolesta, jos itse olen passiivinen?

Ei kommentteja: