Keskustelua kirjastossa, politiikasta tietty!

Kävin tänään palauttamassa H-vallan kirjastoon kaksi lukemaani kirjaa sekä olin aikeissa lukea uusimman Ulkopolitiikka numeron. Ah, mikä lehti. Journalismia parhaimmillaan. Voitti viimevuonna Laatujournalismi-palkinnon tai jotain.

Kenet minä sitten lehtienlukusalista löysinkään! Pyry Tiirisen tottakai. Hän aloittaa nyt valtuustotoimintansa ja minä aloitan toiminnan nuorisovaltuustossa. Jippii. Mielenkiintoiset ajat ovat meillä edessä...

No, me kaavailtiin siinä mitä me tullaan touhuamaan Harjavallassa ja mitä maailmalla. Me tullaan todennäköisesti tekemään yhteistyötä nuorisovaltuuston puitteissa, mutta muuten me mennään aika pitkälti ristiin. Pyry on sen tyypin henkilö, joka on vain puolueessaan aktiivinen, kun taas minä toimin vain järjestöpuolella. Eli emme me siis ole toisiamme poissulkevia saati toisiamme tuhoavia voimia. Me ollaan myös luonteeltamme ja toimintatavoiltamme aivan erillaisia. Mä luen UP:tä, hän Suomen kuvalehteä.

On oikeastaan todella kummallista, että niinkin pienessä paikassa kuin Harjavallassa sattuu olemaan kahdella peräkkäisellä vuosikurssilla pari tyyppiä, jotka molemmat suunnittelevat itselleen poliittista uraa. Aika näyttää, kuinka korruptoiva vaikutus meillä on Harjavaltaan. Tuskin paikka tulee meidän poistuman jälkeen ikinä olemaan entisensä...

Täytyy vielä heittää, että mielenkiintoiseksi paikkakunnan tilanne tulee äitymään, jos puoluevalintani osuukin johonkin muuhun kuin demareihin...

Kuitenkin, Pyry sitten jossain vaiheessa lähti ja luin koko UP:n numeron, jonka jälkeen lähdin kotiin.

Ei kommentteja: